inter90.ir | دانلود رایگان | دنیای سرگرمی

inter90.ir | دانلود رایگان | دنیای سرگرمی

مطالب روز دنیا را با ما تجربه کنید
inter90.ir | دانلود رایگان | دنیای سرگرمی

inter90.ir | دانلود رایگان | دنیای سرگرمی

مطالب روز دنیا را با ما تجربه کنید

لندکروزری که لکسوس LX570 شد

مجله تخت گاز: عده​ای برای خرید خودرو چندان در قید اعتبار و اصالت برند نیستند و پرداخت هزینه اضافه برای نام و نشان خودرو را اشتباه می​دانند. مشتریان کمپانی لکسوس را معمولا این​گونه افراد تشکیل می​دهند. لکسوس از زیرمجموعه​های کمپانی معظم تویوتا، به ساخت خودروهای لوکس و با​کیفت،البته با قیمتی پایین​تر از خودروهای مشهور آلمانی شهرت دارد. اگرچه ممکن است در طراحی محصولات این خودروساز که با خودروهای تویوتا نقاط اشتراک بسیاری دارند، هنر زیادی خرج نشده باشد و یا اصالت و ظرافت طراحی خودروهای آلمانی موج نزند، اما لکسوس از نظر کیفیت قطعات و سطح تجهیزات، شانه به شانه آلمانی​ها می​تازد و حتی در برخی رتبه​بندی​های کیفی از آلمانی​های مغرور پیشی گرفته است. البته در سبک جدید طراحی محصولات لکسوس پیشرفت​ چشمگیری مشاهده می​شود و روند رو​به​جلوی لکسوس در جهت ارتقا طراحی خودروهایش کاملا محسوس است. تا بتواند در این زمینه هم حرفی برای گفتن در مقابل رقبا داشته باشد.

لندکروزری که لکسوس LX570 شد

برای بسیاری از خریداران خودروهای SUV، علاوه بر قابلیت​های بالای حرکتی، ابعاد بزرگ و ظاهر پرابهت هم بسیار اهمیت دارد. از این نظرLX 570 رضایت این گروه از خریداران را جلب خواهد کرد. در نگاه اول ابعاد بزرگ و جثه درشتLX 570 که چند سانتی​متری از برادر ناتنیش تویوتا لندکروزر بزرگتر است، خبر از یک SUV قدرتمند و جادار می دهد. فرم کلی بدنه، برجستگی​های روی گلگیرها و شکل پنجره ها کاملا شبیه به لندکروزر هستند. اما به​کارگیری قطعات با کیفیت از جنس کروم در جای​جای بدنه و توجه به جزئیات باعث شده طراحی LX570 به مراتب لوکس​تر از لندکروزر باشد. در کل می توان گفت تمرکز طراحان LX 570 بیشتر روی ماهیت مجلل این خودرو بوده​است. چراغ های LED روشنایی در روز در جلو و LED طیفی در عقب تاثیر بسزایی در ظاهر خودرو دارند، اما یکی از مهمترین تفاوت​های ظاهری مدل ۲۰۱۳ فیس​لیفت نسبت به گونه اولیه، طراحی خاص جلوپنجره است. این سبک طراحی جلوپنجره در سایر محصولات جدید لکسوس نیز، یافت می شود. آینه​های جانبی بزرگ با طراحی کلی بدنه در هماهنگی کامل هستند و زیر آنها دوربین​هایی برای کمک به راننده در زمان رانندگی و هنگام پارک کردن نصب شده است.

لندکروزری که لکسوس LX570 شد

بی اصالت،ولی مجلل

به لطف به​کارگیری سیستم ورود و استارت بدون​کلید و کلید​کارتی، ورود به کابین به آسانی انجام می شود. جوی کاملا تجملی در کابین حکم فرماست و کیفیت بالای قطعات نظر هر کسی را کاملا به خود جلب می کند و همان​گونه که در مقدمه اشاره شد، شاید از برخی خودروهای آلمانی هم بهتر باشد. جای جای کابین و صندلی​ها با چرم طبیعی پوشانده شده اند. صندلی​های بزرگ و برقی بسیار نرم و راحت هستند و حس نشستن روی یک مبل راحتی را تداعی می کنند. و همچنین با فرم خاصشان، در مانورهای ناگهانی راننده و سرنشین را در بر می گیرند.

لندکروزری که لکسوس LX570 شد

طیف وسیع امکانات در فضایی بزرگ

تنظیمات صندلی های جلو، آینه های الکتروکرومیک و فرمان، به لطف سیستم حافظه قابل ذخیره است. و گرمکن و سردکن به صورت استاندارد برای صندلی​های جلو و آپشن برای صندلی های عقب عرضه می شوند. قطعات چوبی و فلزی کارشده داخل کابین بسیار با کیفیت هستند و با ظرافت هرچه تمام​تردر جای خود قرار داده شده اند. فرم کنسول جلو نیز در نوع خود جالب است و بی شباهت به لندکروز نیست. یک برآمدگی بزرگ وسط کنسول جلو خودنمایی می کند که دریچه​های بزرگ هوا و مانیتور ۸ اینچی درون آن تعبیه شده​است. همچنین بیشتر قطعات این قسمت از جنس آلومنیوم تراش​خورده هستند و نمای اسپرت برای آن رقم زده اند. فرمان هم که دکمه​های تنظیم سیستم صوتی و تلفن​همراه را درون خود جای داده، با چرم و چوب پوشانده شده است.

صفحه کیلومترشمار زیبای این خودرو ترکیبی از فناوری​های آنالوگ و دیجیتال را به نمایش می​گذارد، اما نشانگر سمت چپ (دور موتور) بیش از اندازه ساده به نظر می​رسد و با نشانگر سمت راست تناسب ندارد. دسته​دنده و اهرم ترمز دستی نیز در کنسول وسط که ترکیبی فوق​العاده از آلومینیوم و چوب است قرار دارند. البته از نظر نگارنده بهتر بود به جای اهرم ترمزدستی از مدل پدالی یا دکمه​ای استفاده می شد تا از شلوغی و آشفتگی این بخش جلوگیری شود. کلیدهای تنظیم دیفرانسیل و فنربندی در یک قاب استوانه​ای روی کنسول وسط قرار دارند که بی​شباهت به نمونه به​کار رفته در پورشه کاین نیست. درون زیرآرنجی پوشیده شده از چرم هم که میان دو صندلی قرار دارد، cool box یا یخچال قرار گرفته​است.

صندلی​های ردیف دوم این خودرو در راحتی چیزی کم از صندلی های جلو ندارند. و این ردیف نیز از دریچه​های هوا و سیستم تهویه مجزا بهره می​برد و برای سرگرمی سرنشینان این قسمت، دو عدد مانیتور برای پشت​سری​ صندلی​های جلو به علاوه هدفون بی​سیم قابل سفارش است. ابعاد بزرگ LX 570 فضایی جادار و راحت را برای سرنشینان به ارمغان می​آورد. و با بازکردن صندلی​های ردیف سوم​، ظرفیت این خودرو به ۸ نفر افزایش می یابد. اگرچه به علت فضای محدود ردیف سوم، نفر هشتم کمی دچار مشکل خواهد شد. صندلی​های ردیف دوم نیز قابل خواباندن هستند تا در مواقع نیاز فضای بسیار بزرگ برای حمل بار فراهم شود و مهندسی کم نقص برند خودرو را به شما یادآوری کنند.

لندکروزری که لکسوس LX570 شد

کنترل درجه حرارت و تهویه مطبوع ۴نقطه​ای به صورت اتوماتیک قابل تنظیم است. روشن و خاموش شدن چراغ ها به صورت اتوماتیک، سنسور باران، سیستم شست و شوی چراغ های جلو، سیستم تلفن​همراه و بلوتوث، شیشه های ضد اشعه، آینه​ها، شیشه​ها و سانروف برقی به علاوه ده​ها آپشن دیگر از امکانات رفاهی قابل ذکر LX 570 هستند. این خودرو همچنین با برخورداری از سیستم رادار فاصله با خودروی را جلویی تنظیم کرده و از وقوع تصادف جلوگیری می کند. این غول ژاپنی در بخش ایمنی داخلی نیز با ۱۰عدد ایربگ، کمربندهای سه نقطه ای پیش کشنده، پشت​سری​های فعال، فرمان مجهز به سنسور سرعت و دوربین های نصب شده دور تا دور خودرو جایی برای گله باقی نمی گذارد.

لندکروزری که لکسوس LX570 شد

فکر مسابقات خیابانی را از سرتان بیرون کنید

خودروهای لکسوس معمولااز نظر توانایی​های حرکتی در مقابل رقبای آلمانی خود حرفی برای گفتن ندارند. و بی شک LX 570 نیز از این قاعده مستثنی نیست. این خودرو از یک پیشرانه ۸سیلندر7/5 لیتری بهره می برد. این پیشرانه حجیم قادر به تولید ۳۸۳ اسب بخار در دور ۵۶۰۰ و گشتاوری برابر با 530 نیوتن​متر بوده و این توان را توسط یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می کند. که البته چنین قدرتی برای یک SUV با این ابعاد، چندان هم چشمگیر نیست. اما با توجه به شتاب صفر تا صد، ۷ ثانیه​ای این غول 2735کیلوگرمی، و تجهیز پیشرانه آن به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ​ها،LX 570 گزینه نسبتا مناسبی به نظر می رسد.

آفرود سواری پر خرج

LX 570 به لطف سیستم​هایی همچون، قفل دیفرانسیل، محدود کننده لغزش (که سبب افزایش کشش خودرو نیز می​شود)، تنظیم ارتفاع خودکار، سیستم CRAWL CONTROL، تعلیق متغیر تطبیقی و... ، خودرویی کاملا مناسب برای مسیرهای آفرود و ناهموار کوهستانی است. اما در بحث مصرف سوخت LX 570 با مصرف شهری ۱۷لیتر در هر ۱۰۰کیلومتر، مصرف جاده​ای۱2لیتر به ازا هر ۱۰۰کیلومتر و مصرف ترکیبی ۱۴لیتری، به نسبت خودروی پرمصرفی محسوب می شود. لکسوس،LX 570 را با قیمت ۸۱ هزار دلار در بازارهای بین​المللی عرضه می کند. اما مدتی پیش این SUV لوکس به بازار خودروی ایران نیز راه یافت و در ابتدای ورودش حدود۳۷۰ میلیون تومان قیمت​گذاری شد ولی با جهش ناگهانی قیمت​ها، بهای LX 570هم افزایشی چشمگیر به خود دید و هم​اکنون برای خرید آن بیش از ۵۵۰ میلیون تومان باید هزینه کرد،که برای چنین خودرویی بسیار غیرمنطقی به نظر می رسد.

لندکروزری که لکسوس LX570 شد

اما در مجموع لکسوس LX 570 با توجه به مصرف سوخت بالا و ابعاد بزرگ بدنه، چندان مناسب رفت و آمد در شهرهای شلوغ به نظر نمی​رسد و علاوه بر این شتاب و قدرت آن نیز برای افرادی که به دنبال یک SUV چالاک هستند، آن​چنان رضایت بخش نیست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد